London calling - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu London calling - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu

London calling

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Carry

09 April 2013 | Nederland, Sittard

10 April is voor ons een bijzondere datum, die we elk jaar wel op een of andere manier een feestelijk tintje geven. Misschien is jullie dat al wel eens opgevallen, want regelmatig 'doen we iets' wat we vervolgens in dit reisdagboek ‘wereldkundig’ maken.

Op deze datum, drie jaar geleden troffen Car en ik elkaar voor het eerst en maakten we ons eerste uitstapje naar het buitenland. Weliswaar was het toen een bescheiden wandeling (GC241H voor de intimi) maar ook toen trokken we de grens over. Die wandeling was het begin en daarna volgden er nog heel veel meer en kwamen we er steeds meer achter wat we leuk (aan elkaar) vonden.
Niet alles gaan we met jullie delen natuurlijk maar als het een reis of uitstapje is dan vinden we het leuk om jullie mee te laten lezen.

Car is de grote animator in het uitbouwen van de plannen. Daar waar ik nog wel eens de zaak afdoe met: “we zien wel”, is zij degene die al maanden vooraf plannen maakt, reisgidsjes verslindt en hotelsites afstruint en op zoek gaat naar lowcost vliegtuigmaatschappijen. Helemaal haar ding, en dat ze in het verleden een aantal jaren op een reisbureau heeft gewerkt komt hierbij goed van pas.

Ook nu heeft ze me weer verrast met een reisje (cadeautje) om “ons derde jaar” te vieren. Traditioneel krijg ik dan een paar maanden van tevoren de nodige (cryptische) hints. Vorig jaar lukte het me om de reisbestemming te achterhalen (Cappadocië), maar dit jaar bleef ik lange tijd in onzekerheid. Nu lukt het mij best om mijn nieuwsgierigheid te onderdrukken en kan ik tot de dag van vertrek in het ongewisse blijven zonder rode zenuwvlekken in mijn hals te krijgen, maar Car stuitert dan al maanden rond en wil het zooooo graag vertellen. Met haar hints kwelt ze dus eigenlijk meer haarzelf dan mij ;) Zo ook deze keer heeft ze het niet volgehouden tot de vertrekdatum en kwam het hoge woord er een paar weken geleden al uit.

We gaan naar Londen! Alles was alweer geregeld. De tickets, het hotel het openbaar vervoer en zelf de “Londonpass” http://www.londonpass.com/?aid=17&gclid=CNSg-_qCvbYCFS7KtAodPnwA3A was besteld.
Mijn (luie) taak was het boekje door te bladeren en mijn voorkeuren voor de sightseeing aan te kruisen. Omdat Car er ook al een paar (..) had uitgekozen betekent dat dat als we alles willen gaan zien wat we voorgenomen hebben we ongeveer veertien dagen moeten uittrekken…… Probleempje is dat we maar 4 dagen hebben.
Morgenvroeg om 7 uur vliegen we vanaf Maastricht en landen we om 7 uur in Stansted Londen. En dan gaan we proberen om veertien dagen in vier dagen te proppen, hoewel we ons er al bij neergelegd hebben dat dat toch niet gaat lukken. Voorop staat dat we het gezellig gaan maken. En we hebben in de voorgaande jaren bewezen dat ons dat steeds weer gaat lukken.

Dus de komende dagen is het: "London Is the Place for Me"
( http://youtu.be/dGt21q1AjuI )

• 09 April 2013 - 10:36

Nicole:

Veel plezier

• 09 April 2013 - 10:39

Yvonne Sormani:

LEUK, oftewel NICE om zo jullie samenzijn te vieren. Ik dacht het wel eerlijk gezegd, want ik heb een olifantengeheugen wat dat betreft.
    Ja ik kan me voorstellen hoe Carry zich gevoeld heeft. Ik kan iets leuks ook niet verborgen houden. Ik zwijg als het graf, maar door houding, grijns op het gezicht, blozen, mimiek en andere lichamelijke kenmerken heeft Ben altijd zo door wat er gaande is.
    Ja Geer en Carry, maak er leuke dagen van en geniet van jullie samenzijn en ik wens jullie nog heel veel jaren met veel leuke reisjes (heb ik in ieder geval iets leuks om te lezen !). Groetjes Yvonne.

• 09 April 2013 - 10:52

Susan:

Hoi Geer en Car
    In Engeland ben ik ook wel eens geweest, alhoewel, niet in Londen maar in het zuiden van Engeland.
    Daar is het in ieder geval heel erg mooi met prachtige oude en romantische plaatsjes waar je nog heerlijk kunt bivakeren op het weiland bij de boer.
    Heel erg leuk dat jullie al drie jaar bij elkaar zijn en het fijn hebben met elkaar.
    Veel plezier deze dagen en hopelijk krijgen jullie daar ook een beetje meer zonneschijn.
    groetjes susan

• 09 April 2013 - 10:56

Jacques:

Net zoals wij trekken jullie er ook graag op uit. Eén van de fijnste tijdsbestedingen. Stedentrips zijn altijd leuk. Onlangs Istanbul, nu Londen en straks in mei weer naar Griekenland. Leuk voor jullie! Ik ga er weer voor zitten om van jullie verhalen vol humor, (zelf)spot en cynisme te genieten, haha!!
    Veel plezier, Jacques.

• 09 April 2013 - 12:00

Op de eerste plaats.......proficiat! Heerlijk, nog zo'n prille liefde. Goed van jullie dat je het viert, er gaat niets boven de liefde. En nu op naar Londen, prachtige stad en het mooie is, ben je de stad even beu, er is altijd wel een parkje in de buurt om even tot rust te komen. Wij waren er in de jaren 60, net verliefd en stiekem, onze ouders wisten van niets. We zijn er 2 weken geweest en raajjj eens wat.......we hebben verre van alles gezien, ha ha.
    Carry je bent een vrouw van mijn hart, ik ben ook zo'n plannertje, heerlijk om lang te voren dingetjes uit te zoeken. En Gerard lijkt me een rots in de branding, dus ik ben ervan overtuigd dat jullie een mooie tijd gaan hebben in het Londense. Veel plezier, geniet en blijf vooral schrijven, zooooo leuk! Goeie reis!

• 09 April 2013 - 13:21

Katja En Alex:

Dat jullie "pas" drie jaar bij elkaar zijn, voor mijn gevoel horen jullie al veel en veel langer bij elkaa.r
    Wij zijn al vaak in London geweest en het verveeld nooit. Het is zelfs de lievelingsstad van alex.
    De meeste museums zijn gratis als het een dag slecht weer is is het natural history museum echt een aanrader, dat is zo groot daar kan je heel wat tijd rondbrengen.
    Veel plezier daar.

• 09 April 2013 - 14:23

Miranda:

Hey Geer en Carry,

Romancing London, wat een superlief idee van Carry.
    Heel veel Romance en hiking wens ik jullie daar in London ;)
    Denk Geer, dat je na die 4 dagen best wel een massagedag kado kan doen om alle vastgelopen spieren te doen ontspannen :)

Take care, have fun en see you next week.

Miranda

• 09 April 2013 - 15:12

Katinka:

He romatisch koppeltje!
    Ik ben het helemaal eens met Katja: "pas" 3 jaar... You are a match, made in heaven! Dezelfde interesses, dezelfde manier van schrijven en allebei een heerlijk outgoing en sympathiek persoon... jongens waag het niet om uit elkaar te gaan...! Dan krijgen jullie met ons allemaal aan de stok, want door al die heerlijke verhalen zit "uit elkaar gaan" er echt niet meer in! Ik hoop dat jullie 4 heerlijke dagen hebben, ook zonder het bussie en dat jullie behalve alle sightseeing ook tijd overhouden voor elkaar!Tot gauw en cheerio!
    XXX

• 09 April 2013 - 19:09

Janine:

Have fun! En als je je nu verveelt (.... haha...) dan pak de trein (1 uurtje ongeveer) naar Brighton. Prachtige stad aan de kust. Mijn dochter woont daar. Echt de moeite waard.

• 10 April 2013 - 11:08

Jeanny:

Hallo carry en Gerard,
    Veel plezier in Londen en de groetjes van Beau.