Wat een nacht, wat een dag. - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu Wat een nacht, wat een dag. - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu

Wat een nacht, wat een dag.

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Carry

04 Mei 2012 | Nederland, Landgraaf

Het gebeurt niet vaak dat ik midden in de nacht een hotelkamer uitsprint om enkele gasten naar hun kamers te jagen. Maar vannacht was het zover. Als we na middernacht thuiskomen zienwe wat nieuwe jeugdige gasten in pyjama over de gangen rennen en schielijk wegduiken als we de trap oplopen naar onze kamer.
Als we eindelijk in bed liggen begint het gedonder. De groep blijkt achteraf tussen zo'n 15 jongens en meiden te bestaan, die het spannend vinden om midden in de nacht regelmatig bij elkaar op bezoek te gaan. Tot zover heb ik hier volledig begrip voor, maar dat je daarbij dan zoveel herrie moet maken???
Het hotel is super gehorig dus het kloppen op- en het dichtslaan van de deuren was op alle verdiepingen te horen. Tel daarbij het gegiechel en af en toe een besmuikt gelach gevolgd door een (keihard) Sstttt...in een poging zachtjes lol te maken, en je doet geen oog meer dicht.
Zoals het jeugd betaamt kunnen ze dit een hele nacht volhouden maar toen we om half drie nog niet sliepen en er op de kamer tegenover ons voor de zoveelste keer werd aangeklopt ben ik in mijn broek geschoten en heb de twee dames die in pyjama voor de deur stonden op vriendelijk maar nadrukkelijke wijze te kennen gegeven dat wij nu wilden gaan slapen. Kennelijk geschrokken mompelen ze dat ze nu op hun kamer zullen blijven. Maar 10 minuten later komen hun vriendjes/vriendinnetjes informeren waarom ze niet meer mee doen. Dus het kloppen wordt nu nog iets indringender. Na een half uur wéér in mijn broek geschoten en en vervolgens uit mijn slof in het trappenhuis, door nu op onvriendelijk en heel duidelijk hoorbaar laten weten dat het afgelopen moet zijn. Het effect is verbazingwekkend. Overal schieten de pubers hun kamers in en lijkt de rust weergekeerd. Maar niet ieder blijkt kennelijk op zijn eigen kamer te zijn dus het geschuifel door de gangen wordt na enige tijd weer hervat. Totaal mislukte missie dus. Een telefoontje naar de portier heeft ook al niet veel effect, want ook hij krijgt ze niet meer echt in het gareel.
We staan dus allesbehalve fit op en horen ook van de andere (oudere) gasten dat ze geen oog hebben dichtgedaan. Als ik de ontbijtzaal binnen kom en ze mij herkennen herhaalt het tafereel van vluchtende pubers zich nog een keer en we schieten toch in de lach. Waren we vroeger een haar beter?

We gaan dus maar weg naar een echt rustige plaats namelijk Pere Lachaise. De grootste en meest prestigieuze begraafplaats van Parijs. Vanaf 1804 worden hier al mensen begraven en nadat hier, om de begraafplaats aanzien te geven, Moliëre en La Fontaine werden herbegraven, was het voor de gegoede burgerij vanaf dat moment een prestigieuze laatste rustplaats. Vele beroemdehen liggen hier dan ook opgebaard en hun graven worden jaarlijks door tienduizenden bezocht en vereerd. Ook wij hebben wat namen op ons verlanglijstje maar helaas kunnen we niet alles vinden. Niet vreemd overigens want het terrein is ongeveer 47 ha groot en heeft 1,5 miljoen graven! De grootste trekpleister is op dit moment Jim Morrison. Nadat we hem, Bugatti, Chopin en Gilbert Bécaud met een bezoek vereerd hebben zoeken we de stadsdrukte weer op en slenteren we de joodse wijk Le Marais in.
Je kunt in Le Marais heerlijk ronddwalen want het levenstempo is hier rustiger dan in de rest van Parijs. Naast de vele pleintjes en tuinen zijn er modieuze boetieks, galeries, gezellige bars en cafés en prima restaurants.
Uiteraard proberen we ook een koosjer gerecht uit: Falaffel op de hand in een pitabroodje.
Van hieruit is Centre de Pompidou niet ver. We laten de binnenzijde voor wat het is want de tijd dringt, we moeten tenslotte ook nog naar huis vandaag. Rond het Centre is echter ook genoeg te zien. Straatmuzikanten , tekenaars en andere artiesten zijn ook hier volop aanwezig en het is heerlijk om hier gewoon mensen te kijken. Carry wordt ook nog ongewild bijna een bezienswaardigheid als er wat misgaat met een van de twee hypermoderne openbare toiletten die hier staan.

Alles gaat hierin automatisch, je drukt op een knop en automatisch schuift een halfronde deur open. Nadat je je behoefte gedaan hebt wordt het toilet intensief gereinigd en keurig afgeleverd voor de volgende bezoeker.

We moeten even wachten want het toilet is bezet maar als de deur openzwaait en de bezoeker opgelucht naar buiten komt spurt Car naar binnen want haar nood is hoog. De deur sluit zich en ik wacht rustig buiten en pas op de rugzakken. Maar sneller dan verwacht zwaait de deur weer open en zie ik Car met een ontzet gezicht nog net op tijd haar broek omhoogtrekken. Stamelend en met een rood hoofd doet ze verslag. Op het moment dat ze op de pot plaats neemt en een eerste keuteltje laat vallen voelt ze de pot omhoog komen en wordt als het ware ervan afgekiept. De pot klapt vervolgens de wand in en een uitgebreide spoelbeurt begint. Op hetzelfde moment schuift echter ook de deur open en kan ze nog net in een reactie haar broek omhoogtrekken zodat ze nog net niet tentoongesteld wordt aan het massale publiek op het plein.

Wat ging er mis? Kennelijk is ze nadat de vorige bezoeker vertrok iets te gretig naar binnen gerend. Ze had eerst moeten wachten tot de deur zich automatisch sloot, waarna de reinigingscyclus in werking treedt. Als dit beëindigd is wordt het toilet weer vrijgegeven voor een volgende bezoeker. Tja, je moet het even weten, of de (Franse) gebruiksaanwijzing even goed lezen aan de buitenkant. Maar Car is altijd een beetje "remmiedemmie" en zeker als ze hoge nood heeft. Mijn voorstel om het nog eens te proberen wordt resoluut afgewezen. Hier krijg je haar voor geen goud meer naar binnen. Ook typisch Car. ;)

Hoogste tijd om onze bagage op te halen in het hotel en de auto uit de stalling te halen. Maar eerst nog de metro en trein. Het is inmiddels spits en de treinen overvol. We worden letterlijk door het spoorwegpersoneel naar binnen gepropt en met moeite kunnen de deuren dicht. Van tevoren heb ik mijn rugzak voor mijn borst gedaan en mijn portemonnee van mijn achterzak naar de voorzak van mijn broek verhuisd. Met een hand houd ik mij vast aan een stang en met de andere hand klem ik Car tegen mij aan die niet groot genoeg is om tussen de mensenmassa een houvast te vinden. Gelukkig zijn het maar drie haltes dus dit is wel te doen. Op het station worden we de trein uitgebraakt en kan ik mijn rugzak weer op de plek hangen waar hij hoort. Uitgewoonte voel ik ook in mijn zakken om mijn portemonnee ook weer naar de achterzak te verhuizen en dan kan ik allen maar een "godverdomme" uitslaan.
Weg dus!! Vijf minuten later heb ik de ING aan de lijn en kan ik mijn bankpas en creditcard blokkeren. Die zorg is weg. Omdat ik nagenoeg nooit cash bij me heb valt het verlies in geld reuze mee. Tientjeswerk in dit geval. Maar rijbewijs, ID kaart, zijn dus ook verdwenen. Maar daarvoor heb ik de reisverzekering. En de reddende engel heb ik bij me, dus Car is zo lief om de laatste broodjes en drinken voor onderweg af te rekenen en omdat ik haar heel lief aankijk krijg ik ook nog wat "zakgeld" voor de komende dagen.

Dan volgt de rit naar huis. Vier en een half uur stromende regen en regelmatig onweer. Zonder goede nachtrust wordt het zware rit, maar de stemming is goed en Car zorgt onderweg uitstekend voor me. Moe maar heerlijk voldaan arriveren we om 22:30 uur in de Kakert.
Parijs was super. Wéér volop genoten!

  • 05 Mei 2012 - 21:58

    Denise:

    Het lijkt er een beetje bij te horen: gerold worden in een grote stad. Heb ook al aardig wat buitenlandse politiebureaus van binnen gezien :)
    Wel kut. Kom maar een keertje eten als het zakgeld voor deze maand op is ;)
    x

  • 06 Mei 2012 - 09:40

    Susan:

    heb enorm genoten weer van jullie verhalen en foto's.
    Vooral het pleeverhaal vond ik om te gillen!!
    Als afsluiter je beurs gerold is natuurlijk dikke shit!

  • 06 Mei 2012 - 21:11

    Jacques:

    Ik heb je een een dik half jaar niet gezien Gérard, maar dat je in korte tijd zó kan veranderen schetst mijn verbazing.

  • 07 Mei 2012 - 06:30

    Katinka:

    wanneer gaan jullie weer...? wanneer...? Iets langer dan weer...? het is weer zo jammer dat het weer voorbij is... ik wil nog niet naar huis...! Ik wil nog veel langer genieten! Jullie reizen zijn altijd zoveel leuker dan de onze...!
    XXX...

  • 07 Mei 2012 - 13:20

    Yvonne Sormani:

    Leuk dat het reisje geslaagd was, alleen jammer van die laatste dag en Carry bedenk maar wij vrouwtjes hebben allemaal hetzelfde hoor, maar ik zou me ook opgelaten gevoeld hebben.. Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carry

Op deze site willen wij jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen op mijn reizen en trips. Voor ons is het heel leuk om er over te schrijven en voor jullie wellicht net zo leuk om te lezen.

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 713828

Voorgaande reizen:

23 Februari 2020 - 20 Maart 2020

Sri Lanka

20 Augustus 2019 - 26 September 2019

Griekenland, de rode draad

11 Mei 2019 - 12 Juni 2019

Rondreis Italië

10 April 2019 - 14 April 2019

Destination unknown 2019

07 Februari 2019 - 14 Februari 2019

Een canarie afvinken

01 September 2018 - 12 Oktober 2018

Griekenland, de reis is het doel

21 Juni 2018 - 20 Juli 2018

Ierland, Gabh an lá

11 Mei 2018 - 14 Mei 2018

Citytrip Valencia

07 April 2018 - 14 April 2018

Destination Unknown!

08 Februari 2018 - 14 Februari 2018

We gaan nog even naar de buren

26 December 2017 - 24 Januari 2018

Winters Spanje

07 Oktober 2017 - 14 Oktober 2017

Greetings from Ireland

22 September 2017 - 29 September 2017

Het meer van Ochrid

18 Mei 2017 - 18 Juni 2017

Is fheàrr na 'n t-òr sgeul innse air chòir

11 April 2017 - 18 April 2017

Duitsland, En we gaan er weer even tussenuit

21 September 2016 - 28 September 2016

Zakynthos. We gaan er nog even tussenuit

31 Mei 2016 - 04 Juli 2016

Griekenland. Bestemming Griekenland

06 April 2016 - 11 April 2016

Ijsland. Destination Unknown (Alweer!)

23 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Frankrijk. Pasen in de Elzas.

07 Januari 2016 - 04 Februari 2016

Thailand, vrijwillig anders.

04 September 2015 - 25 September 2015

Italië. Nog even naar het zuiden

13 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Griekenland. Revisiting Greece!

08 April 2015 - 12 April 2015

Italië. Cultuur snuiven in Porto

14 Januari 2015 - 21 Januari 2015

Lanzarote, een warm begin van het nieuwe jaar

24 September 2014 - 01 September 2014

Griekenland. Nog even Greece, zonder bussie....

27 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Groot- Brittanie. Rondreis door Groot Br.

08 April 2014 - 12 April 2014

Hongarije. Verrassingsreis voor Gerard

28 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Marokko. Magisch Marrakech

06 September 2013 - 08 September 2013

Nederland. Weekendje avonturen in Drenthe

30 Augustus 2013 - 01 September 2013

België. Weekend Ardennen

16 Augustus 2013 - 19 Augustus 2013

Italië. Shop till you drop: Venetië

09 Mei 2013 - 11 Juni 2013

Griekenland, Αγαπημένου της χώρας μας

10 April 2013 - 15 April 2013

Engeland. London Calling....

29 Maart 2013 - 01 Maart 2013

Duitsland. Lang weekend Westerwald en Rothaarberg

16 Januari 2013 - 23 Januari 2013

TENERIFE, de winter doorbreken

30 Augustus 2012 - 29 September 2012

Kroatië. Rondreis Kroatië.

01 Mei 2012 - 05 Mei 2012

Frankrijk. Romantisch Parijs

06 April 2012 - 11 April 2012

Nederland. DESTINATION UNKNOWN

11 Februari 2012 - 15 Februari 2012

Turkije. Een paar daagjes Istanbul

01 September 2011 - 05 Oktober 2011

Griekenland. Met de camper door Griekenland

10 Mei 2011 - 18 Mei 2011

Turkije. Cappadocie

09 April 2011 - 17 April 2011

Frankrijk. Weekje Elzas (Vogezen)

21 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Oostenrijk. Citytrip Wenen

01 September 2010 - 04 Oktober 2010

Griekenland. Carry, Gerard en Beau zwervend door

Landen bezocht: