Hondse zaken - Reisverslag uit Tripolis, Griekenland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu Hondse zaken - Reisverslag uit Tripolis, Griekenland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu

Hondse zaken

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Carry

19 Mei 2013 | Griekenland, Tripolis

Elke avond zie ik mijn baasjes vlijtig dat typeding pakken en hoor ik ze zuchten: "Wat moeten we nu weer eens schrijven?"
Nou, ik heb daar niet zo'n moeite mee hoor.
Als ik jullie vertel wat ik toch allemaal meemaak. Net weer, kwam er een kudde schapen voorbij langs de plek waar wij met dat slaapding staan. Maar je meent toch niet dat ik er achteraan mocht he! En ik wilde zo graag laten zien dat ik die dieren wel naar de overkant kon krijgen. Maar ja, er liep al zo'n soortgenootje van me achter aan en mijn baasjes zeiden dat die dat beter kon, want die was er in getraind!
En dat terwijl ik dat gisteren toch ook even heb laten zien. Alle geiten die op het strand liepen waar wij met dat slaapding stonden heb ik toch maar mooi even de rotsen opgejaagd. En daar waren mijn baasjes dan wel weer blij mee, want anders hadden ze de hele dag door de geitenkeutels moeten lopen.

En nu lig ik lekker lui in het gras bij een lawaaierige waterval. Kan ik net doen alsof ik niks hoor als mijn baasjes wat tegen me zeggen. We hebben de hele dag, nou ja niet echt de hele dag, in dat slaapding gereden. Onderweg zijn we wel een paar keer gestopt en moest ik weer met ze mee door de dorpjes lopen. Het enige leuke dat ik daar aan vind is dat iedereen me aanhaalt en zegt dat ik zo'n mooie hond ben.
Ondertussen begin ik er aan te wennen en doe ik maar net alsof ik het niet hoor en staar ik de andere kant uit. Dan laten ze me wel met rust.
Maar mijn baasjes stralen dan vol trots, dat weer wel!

Oh ja, vergeet ik nog te vertellen: Die boot op dat grote water! Ik vond het toch wel weer een beetje eng maar ik heb me niet laten kennen en ben braaf met die twee meegelopen. De reukjes in de hondenkennel herkende ik wel en ja, toen heb ik daar ook maar meteen mijn eigen reukje achter gelaten. Goed te weten voor de volgende keer als we weer terug moeten.
Maar ik hoorde ze ook al zeggen dat ze eigenlijk niet meer terug willen en dat vind ik dan weer niet zo leuk. Want eigenlijk lig ik toch het liefst in mijn eigen mandje thuis. Gewoon drie keer per dag met mijn vrouwtje een stukje wandelen en dan weer lekker uit rusten.
Ja, dat mandje mis ik ook wel. Mijn vrouwtje zegt onder het rijden steeds dat ik in de mand moet en dan bedoelt ze dat ik onder de tafel op een deken moet gaan liggen. En dat lijkt toch echt niet op mijn mandje en dus heeft ze het na een paar pogingen maar opgegeven en zit ik net als alle andere reizen weer lekker tussen ze in.

Zo en nu ga ik plassen en dan moet ik weer dat slaapding in, maar nu echt om te slapen. Morgen gaan we weer verder en ik heb al gehoord dat ik dan weer op zoek moet naar schildpadden . Mijn vrouwtje heeft me wat lekkers beloofd als ik ze vind dus ga ik mijn best maar doen.

• 20 Mei 2013 - 11:13

Susan:

Hallo Beau
    Wat een avonturen beleef je weer he?
    Vind het echt fijn om weer eens een stukje van je te lezen, hoe het met jou gaat en wat jij allemaal van de reis vind.
    Doe maar goed je best met die schildpadden vinden en geniet maar van het lekkers wat je daarvoor krijgt.
    Je hebt echt een lux hondenleven, besef je dat wel?
    Zoveel reisuren als jij al hebt gemaakt, maakt menige hond niet in 10 levens!
    Nou jongen doe je baasjes veel groeten en zeg ze maar dat ik ook bijna vakantie heb, ben ik ook echt aan toe.
    Heb weinig tijd om al hun verhalen te lezen en ben ook wel een beetje jaloers, want ik werk me drie keer in de ronte en als beloning hebben we hier zo af en toe een dagje zon, afgewisseld door weer een periode veel regen, Bah, daar wordt je echt chagrijnig van.
    Dikke knuffel he!

• 20 Mei 2013 - 13:34

Woef, woef waf, je boft maar, hier is het hondenweer of vindt jij dat juist leuk? Geniet maar lekker van je vrijheid, je kan nog lang genoeg in je mand liggen.

• 20 Mei 2013 - 14:00

Jeanny:

Hallo beau,
    Ach ik heb echt met je te doen, het hondenleven valt
    soms best tegen.
    Weet je wat als je terug bent dan kom je lekker bij ons op bezoek,en dan
    kun je ons alles vertellen.Ga ook nog eens lekker in het bos wandelen.
    Ik wens je nog veel sterkte en tot wafs.

GrJeanny

• 20 Mei 2013 - 16:50

Ziggy:

Shit, we zitten hier nog steeds in de kou. 't Is net bover de 10 graden Celsius. Deze week wordt het al niet warmer volgens de meneren en mevrouwen van het KNMI. Zetten jullie een hoedje op, anders krijg je nog een zonnesteek!

• 20 Mei 2013 - 19:24

Pim:

hoi Beau
    ik ben maar wat jaloers, wat beleef je veel en wat heb je veel vrijheid daar. hier regend het heel veel en dan heb ik weer modderpoten en een kletsnatte vacht. niks geen zonnetje om dan weer op te drogen. misschien moet je jouw vrouwtje eens vragen of je volgende keer een vriendje mag meenemen? Per slot van rekening heeft zij ook een vriendje mee....
    geniet maar lekker van alles wat je weer meemaakt. Een poot van Pim.

• 21 Mei 2013 - 11:06

Yvonne Sormani:

Goh Beau, je hebt toch wat te stellen met die twee!. De volgende keer moeten ze je mandje wel meenemen in dat slaapding. Dat past er toch nog wel in, anders laten ze maar wat van hun spulletjes thuis. Leuk dat je zoveel beesten tegenkomt. Maak maar veel plezier en trek je niet te veel aan van "die twee", mensen zijn nou eenmaal een beetje raar. Dankjewel voor je leuke berichtje, fijn dat het eens van jou kant bekeken wordt. Jij hebt het niet gemakkelijk, maar ik ben toch stiekem een beetje jaloers op jou!. Fijne vakantie Beau, want bedenk: thuis in dat mandje wordt ook wel eens saai en drie keer uit met het vrouwtje-------- Hier regent het altijd!!!! Geniet maar van de zon lieve hond.

Tags: Beau