De laatste dagen voor vertrek - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu De laatste dagen voor vertrek - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Carry Coppes - WaarBenJij.nu

De laatste dagen voor vertrek

Door: carrycoppes

Blijf op de hoogte en volg Carry

23 Augustus 2010 | Nederland, Landgraaf

Het aftellen is nu eindelijk begonnen: over een paar dagen vertrekken we naar Griekenland, het land waar ik al een keer of 6 ben geweest, ook al vanwege mijn vrijwilligerswerk bij Bernd Pitzer en waar Gerard tot nu toe alleen Rhodos van kent.
Sinds een week of 3 is mijn logeerkamertje een grote puinzooi, daar wordt alles neergelegd wat mee moet. Dat wat normaal in 2 grote koffers mee moet, moet ik nu gaan verstouwen in de camper.
Ik heb Gerard verboden om de laatste 2 weken in dat kamertje te komen, want hij ziet zijn geest al kruipen. Voor de vorm heeft hij nog even gemopperd toen hij de zooi zag, maar ik denk dat hij er al snel achter was dat dat toch niet helpt! Ja, en IK ben natuurlijk een vrouw en die kan met 2 t-shirts echt niet toe komen. Dus ik geloof dat hij zich erbij neergelegd heeft. In elk geval doet hij alsof en dat is ook al heel wat waard!
En natuurlijk is er in het “busje” , zoals Gerard zijn camper liefkozend noemt, meer plaats als in 2 koffers, maar hoe meer plaats hoe minder moeite ik heb om deze plaatsjes op te vullen.
De enige voor wie ik genoeg mag meenemen voor dat wat hij in die bijna 5 weken nodig heeft, is Beau, de hond. Voer, dekentje, borstels, speeltjes , het kan niet op. Ik zou bijna willen ruilen! Hoewel!!
Beau vindt het niet echt leuk om in de camper te zitten als we rijden, maar des te meer geniet hij zodra we stil staan. Dan is alle leed geleden en weet hij niet hoe gek hij moet doen.
De route die we gaan rijden (tenminste: Gerard rijdt!) hebben we globaal uitgestippeld. Het wordt een hele rit. Vanaf de aankomst in de haven van Patras rijden we naar het zuiden, de Peleponesos door. Van daaruit gaan we langs het kanaal van Korinthie naar het noorden, richting Bernd. Dan rijden we naar het midden van het land, naar de Meteora Kloosters en daarna gaat het richting de grens van Albanie, naar de Prespa Meren. Dat zal het laatste stuk worden want op 30 sept. worden we in Igoumenitsa verwacht waar de boot ons weer naar Ancona brengt!
Dus zoals jullie zien: een hele toer, maar volgens mij WEL de moeite waard.
We houden jullie op de hoogte.

• 23 Augustus 2010 - 20:13

Susan:

hoi Carry en Gerard.
    Natuurlijk wens ik jullie een hele goede reis toe.
    En Car, vind wel dat je ook in het busje moet leren rijden hoor.
    Ha ha, als je op een motor kruipt dan is zo'n busje toch ook een eitje.
    Geniet ervan en van elkaar, wat je gehad hebt neemt niemand je meer af.
    veel liefs van susan

• 23 Augustus 2010 - 21:46

Guido Ritzen:

Hallo Carry en Gerard,

A.s. zaterdag vertrek ik zoals je weet naar Athene, voor nog een weekje in ons huisje in Nafplio. Mocht ik jullie voor die tijd niet meer zien, heel veel plezier op reis door dit mooie land. Ik zou de cöordinaten van ons huis nog even doorgeven. Deze zijn: N 37 graden 40.762 graden E22 graden 48.956 graden. Naamloze weg tussen Argos-Nafplio 8650 mtr.
    Kourtakiou 6800 mtr. Als je hier bent sta je nog niet helemaal voor ons huis maar wel heel dichtbij op de weg ervoor. Je ziet het huis dan heel dichtbij liggen. Het is het middelste huis van 3. Ik ben beniewd of jullie het met deze coördinaten kunnen vinden.
    Nogmaals veel plezier en succes !

Groetjes

Guido Ritzen

• 24 Augustus 2010 - 07:03

Jose Frosch:

Hey Carry,

Wat spannend en zo lekker lang op vakantie..
    Heerlijk..geniet er van en vooral geniet van elkaar. Maak veel foto's vanalles om je heen....
    dikke knuffel jose

• 24 Augustus 2010 - 08:58

Birgit :

Hallo ihr Weltenbummler,
    ich wünsche euch eine unvergessliche Reise und bin eigentlich richtig neidisch.
    Aber es ist ja schön, dass ihr uns armen Daheimgebliebenen an eurer Reise teilnehmen lasst.
    Freue mich schon über eure Berichte und wünsche euch nur Glück auf der Fahrt.

Liebe Grüße
    Birgit

P.S.: Grüße mir alle Schildkröten!!!!

• 24 Augustus 2010 - 10:25

Carry Coppes:

Hallo Carry en partner,
    Inderdaad komen we nu op de site, we houden jullie avontuur in Griekenland bij, geweldig dat dit allemaal kan.
    Carry, wij wensen jullie alvast een super fijne reis naar Griekenland met jullie camper.
    Wat een durf zeg, zo ver zijn wij nog niet met onze camper.
    Toch zal Beau er enorm aan gaan wennen om met die camper mee te reizen. Die 4 van ons vonden het in het begin ook niet zo heel erg fijn met al die rotondes nemen en dan hoorde je weer iets omvallen of iets dergelijks, nu rennen ze als een speer om in de camper te kunnen. Ik hoef maar te zeggen : gaan we naar de zee! Dan moet je ze maar eens zien. We hebben ook al heel wat genoten deze zomervakantie in Cadzand Bad.
    Na jullie vakantie, zo in oktober ergens gaan we definitief afspreken Carry.
    Geniet van jullie vakantie in dat mooie land en van de schildpadden die ongetwijfeld weer jullie aandacht krijgen en van alle natuur en wandelingen samen ook met BEAU……………………………………………………
    Heel veel lieve vakantiegroetjes en behouden thuiskomst wenst jullie,
    Jan en Jess en onze 4 musketiers Blue - Pearl - Babe - Blitz

• 24 Augustus 2010 - 12:35

Geertje:

Hey globetrotters,

Nu gaat het echte werk beginnen...Jullie hebben al enkele voorproefjes gehad...Ik weet zeker dat jullie een mooie en spannende vakantie zullen hebben en ik wens jullie alle goeds toe...

Groetjes Geertje

• 24 Augustus 2010 - 12:43

Charlotte En Bert:

Hallo Carry en Gerard,

Wij wensen jullie een te gekke vakantie.
    Geniet met volle teugen van de omgeving en ook van elkaar.
    Rij voorzichtig en kom weer heelhuids terug naar huis met vele mooie indrukken.
    Eenmaal weer terug in het land, hopen wij dat jullie ons vereren met een bezoekje in ons mooie Oerle/Veldhoven.
    Vele lieve groetjes,
    Bert en Charlotte en pootje Lummel.

• 24 Augustus 2010 - 15:25

Bert Wetzels:

Carry en Gerard,
    we wensen jullie een heel mooie reis, goed weer en geen ongelukken!
    Je weet toch dat in maart na 300 km. onze motor al in brand vloog!?
    Maar ja, jullie hebben beter materiaal.
    We zijn benieuwd en zullen het allemaal goed volgen. Veel plezier!
    Lonnie en Bert

• 24 Augustus 2010 - 16:41

Jess Deserno:

Hoi Carry en Gerard én BEAU, we spreken af dat wij dames echt gaan rijden in "onze" campers, okee???? Het inruimen van de camper daar krijg je routine in, je zult het wel zelf ervaren. Weer een hele fijne reis en vakantie in het mooie Griekenland Carry en Gerard, geweldig dat jullie nu samen zijn,
    Hele dikke knuffels van ons allen en speciaal ook voor BEAU, we zijn zo nieuwschierig naar jullie reisverslagen, we laten ons weer verrassen,

Jan Jess en onze 4 Bordercollies

• 24 Augustus 2010 - 18:00

Frans:

Hoi Carry en Gerard,

Alvast een hele goede reis toegewenst met veel leuke ervaringen. Vorige week het fotoboek afgemaakt van onze vakantie in Rhodos van afgelopen mei. Als je de foto's ziet krijg je zo weer zin om te vertrekken!!
    Inmiddels ook al een keer of vier in Griekenland geweest, steeds op verschillende eilanden en tot op heden zeer goed bevallen.
    Enfin veel plezier en via je reisverhalen zullen we wel lezen wat jullie allemaal beleven.

Groetjes frans en anne uit een ontstuimig maar altijd gezellig Halsteren.

• 24 Augustus 2010 - 18:51

Bertie:

Hoi Carry en Gerard!
    Wij wensen jullie een voorspoedige reis en een heerlijke vakantie.Ik verheug me al op de reisverslagen.
    Groetjes Bertie en Jan.

• 04 September 2010 - 19:06

Annemieke:

Hoi Carry en Gerard
    Jullie zijn nu alweer een paar dagen onderweg en ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. In gedachten reis ik met jullie mee en vind het zo heerlijk voor jullie om zo lang op vakantie te kunnen zijn. Wat zal je veel te vertellen hebben en ik kijk al uit naar jullie eerste verslag. Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe en ga er heerlijk van genieten. Lekker eten, heerlijk zonnen en genieten wat Griekenland voor jullie in petto heeft.
    groetjes Annemieke en Rien

• 09 September 2010 - 19:48

Agnes:

...je weet wel...de vriendin van Tiny (van Marcel). Ziet er goed uit allemaal!!! Heel veel plezier....ik ga jullie zeker volgen!!!