Link(s) - Reisverslag uit Arundel, Verenigd Koninkrijk van Carry Coppes - WaarBenJij.nu Link(s) - Reisverslag uit Arundel, Verenigd Koninkrijk van Carry Coppes - WaarBenJij.nu

Link(s)

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Carry

28 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Arundel

Zaterdag 28 juni 2014

De dag begint zoals alle dagen in ons werkzaam leven. We zijn vroeg wakker. De wekker die Car gezet heeft loopt niet af, maar onze interne wekkers werken nog alsof we geen vakantie hebben. Op ons gemak drinken we thee en eten wat yoghurt en cruesli. Naast ons zien we de lines al aardig vollopen met voertuigen die kennelijk een afvaart vroeger hebben. We lopen de ticket-sales office binnen en daar horen we dat we dat we ons zonder verdere boardingskaart kunnen melden bij de ingang, waar we incheck verder geregeld wordt. We kuieren naar de uitgang en zien op een bord de afvaarttijdstippen staan. Hee, onze afvaart om 9 uur staat er niet bij??? We checken onze tickets en dan is het schrikken. We vertrekken niet om 9, maar om 8 uur en dan zijn we dus rijkelijk laat !! Het kuieren wordt ineens versnelde pas. Bij de incheck wordt de vraag gesteld: "Huisdieren bij U?" Hoewel Car bij de reservering bewust Beau als verstekeling wilde meevoeren slaat ze nu bij deze ene vraag meteen door en geeft direct toe dat we niet met zijn tweeën zijn en liegt er meteen achteraan dat "ze pas op het laatste moment besloten heeft Beau mee te nemen".
Dat liegen is nooit haar sterkste kant. Tja, dan zullen we toch nog even de hond moeten inchecken.... en een extra bedrag van € 36,- moeten neertellen. Omdat we nu de afvaart dreigen mis te lopen laat ze ons toch door maar we krijgen geen boardingkaart. Eerst nog even afrekenen bij de ticketoffice. Ik rij inmiddels het bussie de opstelrijen in en zet onderweg Car even af. De man achter de computer heeft alle tijd, maar 'just in time' rolt dan toch de boardingcard uit zijn printer. We gaan letterlijk als laatste aan boord.

Car krijgt van de zenuwen geen hap meer door haar keel, maar ik forceer een uitgebreid 'Full English Breakfast' naar binnen. Heerlijk!

Vogel van de dag: (vrij naar gerda en Riet ;)) : Paniekvogel.

We zien langzaam de kust van Bretagne uit het oog verdwijnen en tegelijkertijd komen de krijtrotsen van Dover ook in beeld. Het is maar een pokke-eindje.

En dan, na twee uurtjes, mogen we weer van boord. In mijn kop prent ik het zinnetje: "Keep to the left". Het gaat goed tot bij de eerste rotonde en daar word ik met een driftig getoeter opmerkzaam gemaakt dat het verkeer op de rotonde hier van de andere kant komt. "Sorry mate".
De rest van de rit gaat verder wel aardig, al blijft het verdomd goed opletten met die vreemd sturende Engelsen.

In Hastings proberen we Engelse Ponden uit de muur te trekken, maar het blijkt nog niet zo eenvoudig er een te vinden. Of we kunnen nergens in de buurt parkeren, of het apparaat is "Out of Order". Maar Engelsen zijn super beleefd en behulpzaam en loodsen ons keurig, naar een wel werkzaam apparaat. De eerste pondjes geven we uit bij de nabijgelegen Mc Donalds en zoals wereldwijd de gewoonte is bij deze clown, krijgen we er gratig wifi bij zodat we ons eerste verslag online kunnen zetten en ook heel even kunnen whatsappen. Maar dan weer snel naar buiten want kennelijk is er een kinderfeestje, want de kids krijsen en hollen de tent door.

Brighton is de volgende stop. Ruim buiten het centrum zetten we het bussie aan de kant en we lopen lekker langs de boulevard richting het middelpunt van deze mooie stad. Genoeg te zien onderweg. De geëigende strandtafferelen, maar ook de in Victoriaanse stijl opgetrokken gebouwen in deze mondaine badplaats mogen er wezen. Mooi en authentiek. Engelsen hebben oog voor dit soort dingen. Drie prachtige oldtimer bussen staan ook nog onderweg en met trots vertellen de eigenaars de historie van deze voertuigen. Leuk!

Brighton heeft ook een Pier. Zoiets als in Scheveningen dus. Vol met volks vermaak. Een kingsize Security Neger holt echter achter ons aan en wijst ons op een bord dat 'Dogs not allowed' zijn. Omdat ik niet meteen reageer, blaast hij zich nog wat meer op en zijn wijdbeense pose, zet zijn woorden kracht bij. Hier komen we niet langs... met hond. Ik blijf met Beau achter en Car doet een snelle ronde over de pier en brengt even later verslag uit, dat ik niks gemist heb en dat het verder een grote kermis was. Het is hier druk met sledht geklede Engelsen. Gewoon verbazingwekkend hoe ze diverse kledingstukken proberen te 'combineren'. Verder schijnt deze plaats aantrekkelijk te zijn voor vrijgezellenfeestjes en diverse creaturen mengen zich tussen de bezoekers.

Inmiddels zijn de stapelwolken in het binnenland uitgegroeid tot zwarte dreigende regenmassa's die langzaam richting de kust drijven. We houden het echter droog tot we in het bussie zitten.
Dan krijgen we nog even ons tweede portie stress te verwerken voor vandaag. Brighton is poepiedruk en het valt niet mee om eruit te komen. Onze Garmin laat ons soms in de steek en vergist zich in de drukte. Op een geven moment rij ik zelfs over de busbaan en gaat het echt de verkeerde kant op. Ik kom ogen en oren te kort en als je dan ook nog links moet rijden word je er niet zo vrolijk van. Maar zonder schade komen we er uiteindelijk toch uit en na een stukje rijden strijken we neer in het plaatsje "Arundel". Hier staat een bezienswaardig kasteel. Voor vandaag is het echter genoeg geweest. We kiezen een plekje voor de nacht. Helaas onder de bomen zodat we geen satelietontvangst hebben. Geen voetbal dus vandaag, maar eerlijk gezegd boeit me dat ook niet meer. Na wat biertjes en wat wijn zakken we langzaam dromenland in.

PS: Foto's uploaden is een crime hier helaas, we blijven het proberen.
Slaapplek coördinaten: N 50° 51.422' W 000° 33.079'
Gereden kilometers: 190
Route: Duinkerken - Dover -Folkestone - Hastings - Bexhill - Brighton - Arundel.

• 29 Juni 2014 - 18:32

Janine:

wat leuk om al die bekende plekken te zien langskomen. Jammer dat jullie niet naar de Seven Sisters zijn geweest. Ligt op de kustroute van Hastings naar Brighton. Prachtig wandelgebied!
    In Brighton hadden jullie eigenlijk The North Lanes moeten bezoeken. Enige smalle authentieke straatjes met een kleur aan allerlei winkeltjes. Echt leuk. En The Royal Paviljon... ook een prachtig paleis met tuin in de stad.
    Weten jullie al welke richting jullie uit gaan? Veel plezier! Ons eerste 'verre' tochtje met de camper is niet leuk verlopen. Geen vakantie gehad. Theo 2 weken in een ziekenhuis in Spanje gelegen... lang verhaal.
    Enjoy!

• 30 Juni 2014 - 08:28

Susan:

Ben 33 jaar geleden ook in deze buurten geweest.
    Prachtig, vond ik het.
    maar dat links rijden is helemaal niks en blijft uitkijken.
    veel plezier!

Susan

• 30 Juni 2014 - 11:27

Yvonne Sormani-Simons:

Ja het lijkt me prachtig daar! Wat een leuk verhaal. Beau als zwartkijker mee op reis, een opgepomtpe security-kerel. Ik kan daar de humor wel van inzien. Ook de stress met die reistijden, hoewel ik daar niet zo goed in ben. Maar geniet maar van al dit moois en hoof koel oftewel COOl houden met LEFT rijden!! Groetjes.

• 30 Juni 2014 - 11:35

Astrid:

als ik die verkeerscapriolen lees mogen we dus blij zijn als jullie straks heelhuids met een volledig in takt bussie weer de oversteek maken!!

x