Dikke Pech....:( - Reisverslag uit Lyme Regis, Verenigd Koninkrijk van Carry Coppes - WaarBenJij.nu Dikke Pech....:( - Reisverslag uit Lyme Regis, Verenigd Koninkrijk van Carry Coppes - WaarBenJij.nu

Dikke Pech....:(

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Carry

30 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Lyme Regis

Maandag 30 juni 2014

Het was heerlijk slapen na die overwinning van oranje. Wel een paar keer eruit om wat vocht af te drijven, want zo'n wedstrijd maakt dorstig.
Vandaag staat "The Naked Giant"op het ochtendprogramma. Volgens de boekjes is dit een 60 meter lange reus in een weiland. Opvallend zou zijn enorme erecte geslachtsdeel zijn, hetgeen zou duiden op een vruchtbaarheidssymbool. Ik begrijp even niet wat Car hieraan interessant kan vinden nu ze mij al vier jaar kent, maar vooruit, we gaan het zien. Een bordje wijst ons het voetpad naar "The Giant Hill" Als we in de buurt zijn stuiten we op een omheind stuk weiland en op een bordje het dringende verzoek om niet over, onder en tussen de draad door te klimmen om dit uniek stukje geschiedenis niet te verstoren. Vanaf de doorgaande weg, de A253, noordelijk van het dorp zou de reus namelijk het beste te zien zijn.... Niet begrijpend staren we elkaar aan. Waarom kun je een 60 meter afmetende reus dan niet vanaf hier zien?
Een voorbij wandelende autochtoon met hond, legt ons geduldig uit dat het inderdaad beter is om vanaf de aangeduide plaats het fenomeen te bekijken. Nu begrijpen we het nog minder...
We besluiten dan maar om onze wandeltocht te staken en het advies op het bord en de man op te volgen.

We rijden nog even het dorpje Cerne Abbas in om brood te halen en de wifi van de plaatselijke Inn te misbruiken en koersen dan naar de aangewezen plaats.
En dan snappen we waarom we "hem" niet zagen als je er vlak bij staat. Het is namelijk een in het weiland uitgebeiteld silhouet op een kalkstenen helling. Nah.... Met de verrekijker en onze telelens leggen we deze reus nog even vast op de gevoelige plaat om vervolgens hier ons ontbijt te verorberen. Ook apart, een broodje met kaas wegwerken terwijl je naar een reus met een stijve zit te staren. Car heeft inmiddels de slappe lach.
Ben ik hiervoor 40 km omgereden.... Voor wie er beeld bij wil hebben kan kijken op www.dorsetgiant.com, want nog steeds hebben we grote moeite om foto's bij ons reisverslag te plaatsen.

We zetten koers naar 'Jurassic Coast'. Deze kust is opgenomen op de Unesco wereld erfgoedlijst vanwege zijn unieke kustlandschap met getuigenissen van miljoenen jaren geschiedenis van de aarde. De hoogtepunten zijn de 18 km lange kiezelbank Chesil Beach en de fossielrijke klippen rond Lyme Regis.
Maar onderweg neem het piepje dat ik regelmatig hoorde aan de achterwielen in hevigheid toe. Als we stoppen bij de kiezelbank zie ik dat de velg en de achterband onder een laagje poeder zitten. Onmiskenbaar het slijpsel van de remvoering. Bovendien slaat de hitte ons tegemoet. Dit is linke soep. Ik besluit een garage op te zoeken. We laten de kiezels voor wat het is en via de Garmin zoeken we een garage in de buurt. Een half uur later melden we ons bij de receptie. Ze willen best even kijken maar hebben nu lunchpauze. Even een uurtje rust dus. Dan hebben we pech dat er een takelwagen met de auto van een van een vaste klant in de takels komt. Tja, die gaat even voor maar de bedrijfsleider verontschuldigt zich wel vijf keer en om de pijn te verzachten komt hij met thee aandragen en een emmer water voor Beau. Als na nog eens 45 minuten wachten het bussie op de brug gaat, zien we al snel wat het euvel is. De remvoering van het rechter achterwiel is tot op het ijzer weg. De schijf is al ingevreten. Maar goed dat we het ontdekt hebben en niet verder zijn blijven rijden in dit heuvelachtig gebied. Een oververhitte rem kan zomaar brand veroorzaken.
Helaas hebben ze de onderdelen niet in voorraad, maar de sympathieke baas gaat alles proberen om ons vandaag nog op weg te krijgen. De onderdelen moeten uit een stad 45 km hiervandaan aangeleverd worden, maar na een kwartier komt hij met een grijns vertellen dat ze de onderdelen vandaag nog komen brengen. Gelukkig, we zagen ons echt niet overnachten op de binnenplaats achter een garage. Dit heb ik als eens meegemaakt in Frankrijk en dat was echt geen pretje. Bovendien moesten we toen gerepatrieerd worden omdat we met een in de soep gedraaide versnellingsbak stonden.
Maar deze ellende blijft ons nu bespaart. Als de onderdelen arriveren zitten ze er in no time op en nadat we 172 Britse ponden lichter zijn, vertrekken we weer vrolijk verder.

Veel valt er niet meer te ondernemen vandaag en we strijken neer in het plaatsje Lyme Regis. Nog even een avondwandeling en dan pikken we morgen de draad weer op.

Vogel van de dag: Pechvogel. ;)

Route: Cerne Abbas - Weymouth - Abbotsbury - Winterbourne - Lyme Regis.
Gereden Km's : 97
Coordinaten slaapplek: N50. 43.403' W002. 56.452'

• 01 Juli 2014 - 10:38

Yvonne Sormani-Simons:

Ja dat is jammer als je pech onderweg krijgt, maar achteraf gezien toch wel een veilig idee dat het opgelost is. Is nu eenmaal niks aan te doen. Ken gebeure wa !!!!
    Wat ook jammer is, is de teleurstelling betreffende de Giant. Ik was me al op de foto's aan het verheugen, dus ik ben ook een beetje "pechvogel", haha. Fijne voortzetting van jullie vakantie Gr. Yvonne

• 01 Juli 2014 - 12:15

Toch nieuwsgierig geworden naar de stijve giant en........wat een afknapper, wat is ie plat!
    Jammer van die remvoering, maar...........nu met volle kracht verder he?

• 01 Juli 2014 - 15:24

Dr. Jacobo:

Die reus met die enorme erectie paste zeker niet op je beeldscherm van je camera. En om zo'n groot apparaat via de ether door te sturen over de Noordzee naar Holland zal helemaal niet lukken. Jullie zullen 'm vast gezien hebben, kan niet missen, haha! Zeg het nou maar. Fijne voortzetting van jullie reis! En voor zaterdag: Juichen!!!!